LinkedIn 2019, wat gaat er veranderen?

p.fels@stratt.nl2018, Blog

LinkedIn is het grootste social-mediakanaal onder Europese bedrijven. Vrijwel iedereen heeft er weleens van gehoord of gebruik van gemaakt. Het is daarom geen verassing dat LinkedIn zichzelf blijft ontwikkelen,ook in 2019. Naast ontwikkelingen op LinkedIn verandert ook het gedrag en de wensen van de gebruikers. In deze blog bespreken wij kort een aantal ontwikkelingen die, in onze ogen, 2019 gaan veranderen.

Bedrijfspagina van de toekomst

Bedrijfspagina’s bestonden natuurlijk al lang, vrijwel elk bedrijf heeft er een. Sinds meerdere jaren heeft Stratt+ ook een eigen bedrijfspagina, hier posten we wekelijks nieuwsitems, blogs en de laatste vacatures op. Maar de bedrijfspagina’s zoals wij die kennen gaan in 2019 veranderen.Er komt een update die ervoor gaat zorgen dat documenten deelbaar worden op LinkedIn. Zo kunnen wij zelf niet wachten tot deze functie geïmplementeerd wordt. Excel sheets, PDF’s en PPT presentaties kunnen namelijk na de update gemakkelijk worden gedeeld met kandidaten. Naast het delen van documenten, wordt het design van de bedrijfspagina’s aangepast. Hierdoor wordt het mogelijk om deze nog meer te personaliseren. Ook komt er een nieuwe button bij, waarmee interacties gekoppeld kunnen worden aan een zogenoemde Call-To-Actions. Tot slot wordt het delen van social bijdrages van medewerkers mogelijk op de bedrijfspagina. Dat is leuk en zorgt voor nog meer verbinding tussen bedrijf en werknemer.

Hashtags & stories

LinkedIn heeft recentelijk de mogelijkheid gerealiseerd om Nederlandse hashtags toe te voegen. Hierdoor worden berichten steeds beter vindbaar op het platform. Daarnaast zijn er speculaties over het integreren van een story mogelijkheid. Anderen platformen hebben deze zo genoemde Stories al langer succesvol in gebruik, zoals: Instagram, Facebook en Snapchat. Bij Stories blijft een gedeeld bericht slechts een bepaalde tijd zichtbaar, hierna wordt het automatisch verwijderd. Dit kan handig zijn voor kortlopende vacatures en zorgt voor een nieuwe beleving onder werkzoekenden.

Helemaal up-to-date

De bovengenoemde punten zijn lang niet alle ontwikkelingen waar LinkedIn in 2019 mee komt. Er staan nog meer veranderingen gepland zoals: Campagne Manager 3.0, Events en Sponsored messaging. Voor Stratt+ is het van belang dat alle medewerkers op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op LinkedIn, we werken er immers dagelijks mee. Maar ook voor ons blijven er altijd updates onopgemerkt. Door deze aankomende veranderingen in beeld te brengen proberen we ervoor te zorgen dat deze jou in ieder geval niet zullen ontgaan.



Deel dit bericht