Als mensen echt gelukkig zijn, behaal je de beste resultaten. Dit zien we binnen onze organisatie en het blijkt ook uit onderzoek. Daarom onderzoeken we onze medewerkerstevredenheid regelmatig.
Dit doen we door middel van een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO), opgezet en uitgevoerd door onze HR-afdeling. De HR-medewerkers bespreken de resultaten intern met alle collega’s op kantoor, zodat iedereen op de hoogte is van de gemeten tevredenheid en de mogelijkheden om onze samenwerking te verbeteren.
Dankzij het MTO krijgen we inzicht in wat er speelt onder onze medewerkers. De resultaten bieden handvatten om onze samenwerking richting de toekomst te verbeteren en de onderlinge verbinding te vergroten. Daarnaast helpt het ons te bepalen hoe we onze service en communicatie kunnen verbeteren.
De uitkomsten van het afgelopen MTO waren positief. Over het algemeen blijkt dat onze medewerkers tevreden zijn en een ruime meerderheid voelt zich verbonden met ons beleid. Daar zijn we trots op.
Tegelijk is er ook ruimte voor verbetering. Alleen het uitvoeren van een onderzoek is immers niet genoeg; het is minstens zo belangrijk om iets met de resultaten te doen. Zorgen voor meer tevredenheid is een investering in elkaar en het teamgevoel. Zo worden we samen sterker en gelukkiger.
Een belangrijke verbetering naar aanleiding van het afgelopen MTO is dat we in de toekomst vaker langsgaan bij onze mensen op locatie. Uit het onderzoek blijkt dat ze ons graag persoonlijk zien om verbeteringen te bespreken. Tegelijk maken deze momenten het voor ons makkelijker om feedback te verzamelen. Een win-winsituatie dus.
Daarnaast gebruiken we de resultaten van het MTO voor het verder invullen van onze missie, namelijk: het verbinden van vraag en aanbod op de technische arbeidsmarkt. HR speelt een serieuze rol in deze verbinding.
Meer weten? Volg ons op LinkedIn. Hier delen we interessante technische verhalen als we op bezoek gaan bij onze medewerkers op locatie.